متن دلخواه شما
پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 19:49 | بازدید : 1134 | نوشته ‌شده به دست MILAD-2014 | ( نظرات )

منتقد: تیم رابی (تلگراف) - امتیاز ۸ از ۱۰ (۴ از ۵) 

وقتی در آخر قسمت قبلی بازسازی جدید «سیاره‌ میمون‌ ها» یعنی «ظهور سیاره‌ میمون‌ ها» محصول 2011 دنیای میمون ها یعنی همان زمین را ترک کردیم، روابط میان انسان ها و خویشاوندان میمونی ما بیش از آن صدمه دیده بود که بشود تصور ترمیم آن را کرد.طی سال هایی که از پی آمده اند این روابط تنها رو به وخامت بیشتری گذاشته اند.

Matt Reeves

Director: Matt Reeves

بیشتر انسان ها به وسیله ی یک بیماری بدخیم که تنها ۱ نفر از هر ۵۰۰ نفر از نژاد ما در برابر آن مصون است، از صحنه ی روزگار پاک شده اند. زندگی دسته های بازماندگان به تار مویی بسته است و منابع آنها همگی رو به اتمام هستند.

Jason ClarkeKeri RussellGary Oldman

  Gary Oldman                                     Keri Russell                                     Jason Clarke                  

میمون ها از طرف دیگر زندگی نسبتاً خوبی دارند. آنها که فرمانروایی دنیای وحش را برعهده دارند مشغول به وجود آوردن زبانی پیچیده از طریق نشانه ها و کلام هستند.خیلی هایشان انگلیسی ابتدایی را می فهمند.اعضای اولیه ی جامعه به اینجا رسیده اند.

آنها از زمان آن الگوهای نشان داده شده در فیلم «2001: یک اودیسه‌ی فضایی» که استخوان در هوا پرتاب می کردند بسیار پیشرفت کرده اند. آنها به شیوه ای فصیح و شاید دارای غرش های بسیار، درباره ی جایگاه خود در نظام جهان جدید بحث می کنند و این مسئله می تواند به اعضای مجلس اعیان بریتانیا اندک چیزهایی بیاموزد.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-2

تنها عاملی که مانع این می شود که آنها کنترل کل جهان را به دست بگیرند توانایی مصرانه نوع بشر برای مقاومت در برابر منقرض شدن به هر وسیله ای است که آنطور که در اینجا مطرح شده به معنی آماده شدن برای جنگیدن است.

در حالیکه فیلم قبلی متصور هشیاری رو به رشد میمون ها برای شورش بود، فیلم حاضر ما را به جنگ گوریل ها بر علیه مبارزین چریکی وارد می کند، نوعی نزاع که برنده ی مشخصی ندارد و در آن هرگز مجبور نیستیم طرف یکی از گروه ها را بگیریم. اما در میانه ی طرفین جای خود را انتخاب می کنیم.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-3

در جبهه ی میمون ها، رهبر آنها سزار (اندی سرکیس) نامگذاری به شدت مناسبی دارد و متوجه می شود رقیب ترشرو و بدنام شده ای به نام کوبا (توبی کبل) در تلاش های او برای برقراری حاکمیت با ثبات اختلال ایجاد می کند و می خواهد برای همیشه از شر قوم و خویش های بدوی و مورد تنفر خود خلاص شود.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-4

در میان انسان ها بحران بر سر سوخت باعث می شود معمار سابق مالکوم (جیسون کلارک) وارد قلمرو میمون ها خارج از سن فرانسیسکو بشود که آنجا یک سد تولید برق به وسیله ی آب وجود دارد که احیا شده و آخرین امید جامعه ی او برای تولید مجدد برق است.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-5

آتش بس هشیارانه ای برقرار می شود، به این شرط که او و همراهانش اسلحه های خود را تحویل بدهند و آنها هم با میل خود اینکار را می کنند. اما در جایی که این سلاح ها از آن آمده اند، سلاح های بسیار بیشتری وجود دارد، در سنگرگاه مرکز شهر که رهبر جنبش مقاومت دریفوس (گری اولدمن) فرماندهی را بر عهده دارد. 

فیلم طلوع سیاره میمون ها-6

دانلود کلیپ این صحنه

صلح به دفعات متعدد تنها به حرکت کوچک انگشت کشیدن ماشه بستگی دارد. فیلم مؤکداً اثری است که پیامی درباره ی قانون کنترل اسلحه در خود دارد. یک صحنه ی امیدوار کننده میان پسر مالکوم (کودی اسمیت مکفی) و موریس، اورانگوتان بورنئویی فیلم قبی وجود دارد که آنها یک روز صبح با همدیگر یک رمان تصویری را ورق می زنند.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-7

اما خوش بینی و روابط خوب میان دو نژاد در این لحظه با برشی به صحنه ی آزمایش اسلحه ها در شهر، که در نسخه ی سه بعدی مستقیماً به سمت چشم ما نشانه می رود انگار به شکلی بدشگون شلیک شده است، از ذهن پاک می شود. این یکی از ظریف ترین لحظات فیلم نیست اما منظور خود را می رساند.

کمتر ممکن است به جای جمله "دست های مُرده ی سرد" از «چارلتون هستون» یاد جمله ی "پنجه هات رو از روی من بردار" از او بیفتید.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-8

از نقطه نظر طراحی و جلوه های ویژه فیلم با تکیه بر آنچه در فیلم قبلی به دست آمد، ساختاری فوق العاده پیدا کرده است. طراحی صحنه ی اردوگاه میمون ها و دژ انسان ها هر دو به شکلی خیره کننده باورپذیر هستند.

نشانه های جغرافیایی مرکز شهر متروکه ی سن فرانسیسکو که از خزه پوشیده شده اند، این محیط را به جنگل شهری فیلم «من افسانه هستم» محصول ۲۰۰۷ شبیه می کنند که نمونه مشابه درجه بالایی است. وقتی همه چیز در هم می شکند و آشفته می شود، کارگردان فیلم «مت ریوز» و گروه اش فضا را تیره، جهنم وار و به هم ریخته نشان می دهد.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-15

در سراسر فیلم اثر صبوری و هشیاری دیده می شود، همینطور مشغولیت به ایده هایی درباره ی دیپلماسی، بازداری از راه ارعاب و تهدید، قانون و رهبری.

یک پانوراما (نمای 360 درجه) نمایشی فوق العاده از خشونت های موقع شب وجود دارد که در آن کوبا کنترل یک برجک تانک در حال چرخش را به دست می آورد و دوربین آن را در چند چرخش 360 درجه دنبال می کند و همه نوع صدا و آشوبی را در خود ثبت می کند.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-9

گرچه فیلم گاهی در مرز نمایش حماقت میمون های عصبانی پیش می رود، اما در کلیت خود به شیوه ای تأثیرگذار غیر ابلهانه است.جلوه های هنرمندانه به کنار، حتی یکبار هم به نظر نمی رسد که ریوز صحنه ای را تنها به خاطر اینکه نشان بدهد جلوه های ویژه چه خوب انجام شده اند، طراحی کرده باشد.این نقص معمولی است که حتی در لذت بخش ترین فیلم های رقیب همین تابستان هم دیده می شود. 

فیلم طلوع سیاره میمون ها-10

جلوه های ویژه ی فیلم مجدداً در گروه وتای «پیتر جکسون» تحت نظارت «جو لتری» و «دن لمون» صورت گرفته است و خصوصیت فوق العاده ی موشن کپچر بی نظیر فیلم برای بافت احساسی فیلم هم به شدت ضروری و مهم است.

این جلوه ها برای شخصیت ها چیزی بیش از یک منظره ی تماشایی فراهم می کنند و از طرف دیگر این شخصیت ها هستند که کاری می کنند تماشای این جلوه ها ارزش کنونی را داشته باشد.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-1

مشخص می شود که ریوز با کارآیی روز افزونش دقیقاً همان کسی بود که باید تولید این مجموعه را بر عهده می گرفت، و این تنها به دلیل اینکه فیلم ها کاملاً آراسته و پیراسته هستند، نیست. ما به دنبال آلودگی و تیرگی و ناامیدی هستیم.

فیلم طلوع سیاره میمون ها-پوستر

 



:: موضوعات مرتبط: هالیوود , معرفی فیلم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 19:48 | بازدید : 510 | نوشته ‌شده به دست MILAD-2014 | ( نظرات )

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - پوستر



:: موضوعات مرتبط: پوستر فیلم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 19:47 | بازدید : 573 | نوشته ‌شده به دست MILAD-2014 | ( نظرات )

 

پس زمینه فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014

منتقد: جیمز براردینلی - امتیاز  از 6.25  از 10 (2.5 از 4)

موفقیت فیلم «تصفیه 2013 The Purge»، تعجب همگان از جمله نویسنده و کارگردان آن جیمز دیموناکو را برانگیخت. بلافاصله پس از این اتفاق، مدیر استودیوی جهانی از وی درخواست کرد تا داستان فیلم پس آیند آن را بنگارد.

نتیجه این تعامل، تولید فیلم داستانی «تصفیه: هرج و مرج» بود که اتفاقات آن در جهانی یکسان با فیلم قبلی منتها یک سال بعد از فیلم اول رخ می دهد.

James DeMonaco

Director: James DeMonaco

خوشبختانه، دیموناکو علاقمند به انجام کارهای جدید و نه تکرار حمله عناصر بیگانه به جهان می باشد که در فیلم تسویه حساب نمود یافته بودند. این بار، او قاعده ها را بر هم زده است و ما را به جهان بیرحم کوچه و خیابانها رهنمون ساخته است.در نتیجه، یک فیلم حادثه ای محتوی داستانهای بقا تولید شده است.

Zach GilfordCarmen EjogoFrank Grillo

  Frank Grillo                                     Carmen Ejogo                                    Zach Gilford                  

این فیلم، شباهت های بسیاری به فیلم های ساخت استالونه و شوارتزنیگر در دهه 1980 دارد. با این حال، پاشنه آشیل این فیلم در فرضیات و مبناهای شالوده ای آن می باشد.

مبنای فیلم تسویه حساب، به تصویر کشیدن یک سیاست اجتماعی بحث برانگیز می باشد که منجر به حصول موفقیت های بزرگ شده است. با این حال، این سیاست اجتماعی هزینه های هنگفتی را در بر دارد.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 1

در تاریخ 22 مارس هر سال، قانون کیفری کشور به مدت 12 ساعت به حالت تعلیق درمی آید. همه افراد جامعه مجازند تا هر کاری تمایل دارند، انجام بدهند. حتی افراد مجازند یکدیگر را به قتل برسانند و هیچ مجازات قانونی آنها را تهدید نخواهد کرد.

آنها مختارند افسار حیوان درون خود را رها کنند یا در درون خانه های مستحکم خود پناه بگیرند و از حوادث پیش روی فرار کنند. این عقیده به قدری ظالمانه و خارج از چهارچوب می باشد که تعلیق بی ایمانی را ناممکن می سازد.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 2

طبیعت کنایه ای فیلم  «تصفیه: هرج و مرج» در این بخش، محسوس تر می باشد و میزان هجو و زبان طعنه ای اجتماعی آن، حادتر می باشد. موضوع غیرعادی موجود در این زمینه این است که برخی دوستان من را به یاد فیلم مرد دونده، ساخته شوارتزنیگر انداختند.

همچنین، یک فیلم پس آیند برای «تصفیه: هرج و مرج» ساخته شده است که ظاهرا در پیروی از فیلم عطش مبارزه است.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 2

شخصیت اصلی این فیلم، یک گروهبان ناشناس با بازی فرانک گریلو (که آخرین بار به عنوان یکی از بازیگران بچه های بد در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان نقش بازی کرده بود) می باشد که در شب تصفیه حساب از خانه بیرون می آید و هدف خاصی را در ذهن می پروراند: انتقام گرفتن از کسی که در حق او بدی کرده است.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 4

اگرچه نقشه او شتابزده و باعجله طراحی شده است اما زمانی که او تصمیم می گیرد تا جان 4 نفر را که در اثر بدشانسی و اتخاذ تصمیمات اشتباه گیر افتاده اند، نجات بدهد، نقشه او عملی می گردد.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 5

یک مادر به نام ایوا (با بازی کارمن اهوگو)، دخترش به نام کالی (با بازی زو سول)، یک شوهر به نام شان (با بازی زاچ گیلفورد) و همسرش لیزا (با بازی کیلی سانچز) در این به ایفای نقش می پردازند.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 6

کل داستان فیلم، حول این 5 شخصیت می چرخد و به داستان هایی چون عبور و مرور در خیابان های خائنانه و تونل های متروی منتهی به خانه های های امن می پردازد.

در همین راستا، آنها درمی یابند که تصفیه گران و قربانیان تنها افراد درگیر و دخیل در این امر نیستند بلکه دولت اقدام به اجیر کردن یک نیروی ویژه به منظور کمک به افراد برای خروج از این دسته و اقدامات ضربتی به منظور مبارزه با این تصفیه حساب انجام داده است.

فیلم تصفیه: هرج و مرج در مواقعی که به شکل یک فیلم حادثه ای به پیش می رود، موفق و تاثیرگذار است. هر چقدر که فیلم به عمق سیاست های زیربنایی نزدیک تر می شود، خلل ها و ضعف های روایی آن بیشتر نمایان می گردد.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 7

کارگردان فیلم (دیموناکو) انسانی ظریف بین نیست و رویکرد پتک آهنین وی تبدیل به ضربات سهم گین و کشنده ای می گردند. اگرچه صحنه هایی که در مورد به حراج گذاشتن مردم می باشد، از لحاظ سوررئالیستی، تاثیرگذار می باشند اما در نهایت چیزی جز نمود افراد ثروتمند متکبر، نادان و بی عاطفه به نظر نمی رسند.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 8/

همچنین، تبیین و تعریف شخصیت ها دارای ضعف های عمده ای می باشد. خوشبختانه، تعداد این موارد زیاد نیست. تنها چند سطر برای ترسیم گذشته غم بار این گروهبان کافی به نظر می رسد اما همین که فیلم فراتر از این مرز گام برمی دارد، این شخص تبدیل به یک شخص مرموز و ناشناخته می گردد؛ گویی که وی یک ماشین قاتل مرموز اما باوجدان می باشد.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 9

تاثیرگذاری «فیلم تصفیه: هرج و مرج» به انتظارات بینندگان بستگی و ربط دارد. این فیلم از همه لحاظ از فیلم اولی بهتر می باشد. با این حال، این به معنای هوشمندتر بودن یا انسانی تر بودن این فیلم حادثه ای نیست.

این فیلم، یک روایت بی پیرایه وحشت آفرین و سرشار از محرک های جنسی می باشد و سیاست های به تقد کشیده شده آن هم به یک اندازه منجر به صعود و سقوط فیلم شده اند.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - 10

اکنون، باید به انتظار نشست و نظاره کرد که آیا داستان و فرضیات این فیلم، حق انتخاب را به بینندگان اعطا می کنند یا اینکه فروش و خروش فوق العاده اکران عمومی فیلم را می توان تنها یک بی قاعدگی و یک اتفاق دانست.

گیشه فروش فیلم تصفیه: هرج و مرج نیز تصمیم گیرنده آینده این فیلم در سال جاری خواهد بود.

فیلم تصفیه: هرج و مرج 2014 - پوستر

 



:: موضوعات مرتبط: هالیوود , معرفی فیلم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 19:46 | بازدید : 361 | نوشته ‌شده به دست MILAD-2014 | ( نظرات )

فیلم بی مصرف ها 3 - پوستر



:: موضوعات مرتبط: پوستر فیلم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 19:44 | بازدید : 654 | نوشته ‌شده به دست MILAD-2014 | ( نظرات )

 

منتقد: جاستین چانگ - Variety  - امتیاز ۲ از ۱۰

در فهرست فیلم‌های ضروری سینماروها، تماشای یک «بی مصرف‌ها»ی PG-13 به اندازه تماشای بازسازی «داستان توکیو 1953 Tokyo Story» توسط جوئل شوماخر ضروری است.

 Director: Patrick Hughes

Director: Patrick Hughes

یا برای توصیف مناسب‌تر این فیلم برای مخاطبان هدفش می‌توان گفت که تماشای «بی مصرف‌ها 3» به همان اندازه لازم است که دریافت یک لگد در کشاله ران ضروری است و گرچه ممکن است این دنباله‌ی از نفس افتاده «بی مصرف‌ها 1و2» به دردناکی تشبیه فوق نباشد، اما بی شک به طرز چشمگیری از وقتشان را تلف می‌کند.

Jet LiJason StathamSylvester Stallone

  Sylvester Stallone                              Jason Statham                                          Jet Li               

از صحنه آغازین سقوط قطار تا پایان خوب و خوش این آخرین و طولانی‌ترین نمایش کمپانی لاینز گیت (Lionsgate) از سیلوِستِر اِستالونه و دیگر ستاره های پا به سن گذاشته فیلم‌های گیشه‌ای - این بار بین اسامی مشهور نام مِل گیبسون و هَریسون فورد نیز دیده می‌شود - که نااُمیدانه برای جلب توجه مخاطب نوجوان هر کاری می‌کنند، تا یک اکشن بدون خون و خونریزی تا معرفی یک تیم پشتیبانی جوان تر و جذاب‌تر از مبارزها (بخوانید باسن عمل کرده‌ها) همه و همه وقتتان را تلف می‌کنند.

فیلم بی مصرف ها 3 - 1

این فیلم مشخصاً پروژه‌ای سَرسَری برای حفظ این مجموعه پر از مشکل و انتقاد است، در حالی که می‌شد با گوش کردن به حرف یکی از شخصیت‌های فیلم، به مراتب عاقلانه تر عمل کرد: "می دونی، می خوام بی خیال شم، تو هم باید همین کار رو کنی."

«بی مصرف‌ها»ی ساخت اِستالونه در سال 2010 توانست در ایالات متحده به آمار فروش تأثیرگذار 103 میلیون دلار دست یابد و در فروش جهانی توانست رقم 274 میلیون دلار را برای خود ثبت کند؛ قسمت دوم این فیلم در سال 2012 به کارگردانی سایمون وِست نتوانست در خانه بیش از 85 میلیون دلار بفروشد ولی در بازارهای جهانی بخت بیشتری با او یار بود و توانست فروش 305 میلیون دلار را تجربه کند.

فیلم بی مصرف ها 3 - 2

اما حتی با نادیده گرفتن زوال تدریجی [طبیعی] محصول و قانون کاهش بازده سرمایه به سختی می‌توان انتظار داشت که فیلم جدید «بی مصرف‌ها»، اثر کارگردان تازه کار استرالیایی پاتریک هیوز، بتواند روند فروش موفق این مجموعه فیلم‌ها را ادامه دهد.

این امر تا حدی به دلیل درز این فیلم به فضای اینترنتی و بیش از 2 میلیون دانلود غیرقانونی از آن است، البته بی شک این رقم تا کنون بیشتر هم شده است. نمی‌توان [به هیچ وجه] کپی غیرقانونی اینترنتی یا هر چیزی از این دست را پسندیده دانست، اما بعد از تماشای «بی مصرف‌ها 3» (که با زمان نمایش ۱۲۷ دقیقه به مراتب طولانی‌تر از دو نسخه قبلی است)، نمی‌توان به آن‌هایی که این فیلم را تحت شرایط کنترل شده - یعنی با کنترل صدا و امکان تماشای فیلم با دور تند - دیده‌اند، حسادت نکرد.

فیلم بی مصرف ها 3 - 3

فیلمنامه این اثر که کار سه نویسنده است، حداقل دو تا و نصفی آن‌ها اضافه‌اند، با یک مأموریت متهورانه با شرکت یک هلی‌کوپتر، یک لوکوموتیو سریع‌السیر و انفجارها و جلوه های بصری برونسپاری شده(سپرده شده به پیمانکار) فراوان آغاز می‌شود.

فیلم بی مصرف ها 3 - 4

بار دیگر با رهبر گروه بارنی راس (با بازی اِستالونه)، جانشینش لی کریسمس (با بازی جِیسون اِستاتهام) و تیم مبارزان پر از زخم و جرح شان، که معمولاً برای انجام کارهای کثیف دولت در مناطق دوردست استخدام می‌شوند، همراه می‌شویم.

فیلم بی مصرف ها 3 - 5

اعضای گروه بی مصرف‌ها اخیراً شکست خورده‌اند، بنابراین بارنی تصمیم می‌گیرد با طراحی یک نقشه فرار یکی از اعضای مؤسس گروه، معروف به دکتر مرگ (با بازی وِسلی اِسنایپز)، که مهارت زیادی در مبارزه با یک تیغ (blade) دارد، را از زندان آزاد کند.

دکتر مرگ تنها بی مصرف اورجینالی نیست که از یک گذشته نامعلوم و یک پیش داستان غیرقابل توجیه سبز می‌شود.

فیلم بی مصرف ها 3 - 7

در یکی از پیرنگ های فیلم که در سومالی اتفاق می‌افتد با دوسشمن(دوست و دشمن (frenemy)) قدیمی بارنی، کُنراد اِستون بَنکس (با بازی مل گیبسون)، یک اَبَرتبه کار سخت جان که در گذشته از دست بی مصرف‌ها گریخته و به شدت کارشناس سلاح آن‌ها هِیل سیزار (با بازی تری کروز) را زخمی کرده است، آشنا می‌شویم.

فیلم بی مصرف ها 3 - 8

وقتی که بارنی متوجه می‌شود که دو تن از هم تیمی‌های قابل اعتمادش، یک تک تیرانداز سوئدی به نام گونار جِنسِن (با بازی دولف لاندگرن) و یک متخصص مواد منفجره به نام تول رود (با بازی رندی کوچر)، دیگر برای انجام مأموریت های خطرناک این چنینی بیش از حد پیر شده‌اند تصمیم می‌گیرد آن‌ها را از تیم کنار بگذارد و به دستور مأمور سیا مکس درامر (با بازی هریسون فورد) تیم جدیدی از بی مصرف‌های جوان تر و تر و تازه تر را استخدام می‌کند.

فیلم بی مصرف ها 3 - 9

بازی این افراد شامل کلان لوتز، گلن پاول، ویکتور اورتیز، قهرمان بوکس، و تنها شخصیت زن فیلم روندا روزی، هنرمند هنرهای رزمی ترکیبی، چندان در یاد نمی‌ماند- در حالی که حتی بازیگران اصلی فیلم به سختی می‌توانند جلب توجه کنند، بار ایجاد جاذبه های فرعی در فیلم بر دوش این افراد نهاده شده است.

فیلم بی مصرف ها 3 - 10

طبیعتاً کریسمس و یارانش از دیدن این که خانواده موقتیشان ناگهان با آمدن این دسته از تازه واردها متفرق شده چندان به هیجان نمی‌آیند. و به این ترتیب، «بی مصرف ها 3» سعی می‌کند تا با چند قطره اشک و مقداری ترشح تستوسترون از عمق و صلابت دوستی‌های مردانه که در جنگ شکل گرفته‌اند تقدیر کند و در عین حال فناپذیر بودن انسان‌ها را به رسمیت بشناسد.

این درونمایه به نظر به خوبی با هدف اصلی این مجموعه فیلم‌ها، که در واقع ابراز عشق و ستایش وداع گونه با بسیاری از قهرمانان رو به زوال اکشن‌های دهه 80 و 90 است، عجین شده است. به طوری که بازیگری مفتخرانه در جراید نوشت، "ما [در این فیلم] راکی، ترمیناتور، ایندیانا پولیس، ترانس پورتر، مکس دیوانه، دسپرادو و بلید را داشتیم" او احتمالاً از برشمردن باقی اسامی صرف نظر کرده است: "و در واقع به مدت دو ساعت هیچ چیز جالبی به آن‌ها ندادیم تا بگویند یا انجام دهند.!"

فیلم بی مصرف ها 3 - 11

گرچه دو فیلم قبلی به سختی قابل دفاع هستند، ولی حداقل خشونت درجه R شان باعث سرزنده بودن آن‌ها می‌شد. اما از آن حس وحشتناک و خشونت غلیظ در «بی مصرف‌ها 3»، که مشخصاً بنا بر دلایل تجاری برای مخاطبان گروه PG-13 ساخته شده است، خبری نیست.

تصمیم بزدلانه ای که هیجان، تأثیر عاطفی و آن بدنامی باشکوه [دو فیلم قبلی] را از این اکشن زدوده است.

وقتی که فیلم بالاخره به یک پایان نامنسجم در منطقه ای خیالی در جهنم دره خاورمیانه، جایی که ادیتورهای فیلم شون آلبرتسون و پل هارب به بدترین وجه ممکن از تانک های در حال حرکت، موتور سیکلت های تندرو و هلیکوپترهای بمب افکن برای ایجاد حس و حال اکشن گونه استفاده کرده‌اند می‌رسد، یک آن فهمیدن این که چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد غیر ممکن است.

فیلم بی مصرف ها 3 - 12

اِستالونه موقعیت خود به عنوان سرکرده این سیرک آونگان را با ایجاد یک خط داستانی یک سویه تثبیت می‌کند، در حالی که کِلسی گِرامر به عنوان قاتل مزدوری که در امور تازه واردها به بارنی کمک می‌کند بازی خوبی از خود ارائه می‌دهد. از او فیلم اکشن زیادی ندیده‌ایم، اما با مطالعه نقش‌های وی در «ترانسفورمرز: عصر انقراض» و سریال «رئیس» شبکه استارتز، تماشای گِرامر در نقش یک فرد سرسخت جالب است.

فیلم بی مصرف ها 3 - 13

اما شاید چندان تعجبی نداشته باشد که بگوییم گیبسون، کسی است که وقتی روی صحنه می‌آید توجه بسیاری از بیننده‌ها را به خود جلب می‌کند. همچون نقشش در فیلم «ماچته می کشد / Machete Kills»، این ستاره استرالیایی ظاهراً با فرورفتن در نقش یک تبه کار، فرصت را برای فاصله گرفتن از شخصیت خود در زندگی شخصی متلاطمش غنیمت شمرده است و به ما یادآوری می‌کند که تا چه حد می‌تواند در مقابل دوربین کاریزمایش را به رخ بکشد.

فیلم بی مصرف ها 3 - 14

بی شک تماشای غرش گیبسون به تماشای ادا و اصول هَریسون فورد - یا دلیل مشابه، به تماشای آرنولد شوارتزنیگر که هر چند سکانس یک بار روی صحنه می‌آید و مثل یک عروسک 250 پوندی این سو و آن سو می‌رود - می‌چربد.

فیلم بی مصرف ها 3 - 15

این فیلم بلاهتی است که به خود اجازه داده یک سوپراستار هنرهای رزمی مانند جِت لی را پشت یک مسلسل بنشاند و هر چند وقت یک بار دوربین را به سمت او بچرخاند تا وظیفه‌اش را نشان دهد. با این همه شاید حضور او در حاشیه [این فیلم افتضاح] بهتر از این باشد که بیش از حد دیده شود

فیلم بی مصرف ها 3 - 16

یکی از معروف‌ترین بازیگران این فیلم آنتونیو باندراس در نقش گاگلو، یک قاتل متملق و خالی بند که عادت بیان حکایت‌های شخصی‌اش برای دیگران قرار است بار کمیک فیلم را به تنهایی بر دوش بکشد.باندراس به سختی تلاش می‌کند تا بازی خوبی ارائه دهد اما این کار در فیلمی که اکثر آدم‌هایش عکس این را انجام می‌دهند، آب در هاون کوفتن است.

فیلم بی مصرف ها 3 - پوستر

 



:: موضوعات مرتبط: هالیوود , معرفی فیلم , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 19:41 | بازدید : 490 | نوشته ‌شده به دست MILAD-2014 | ( نظرات )

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson

 

اسکارلت جوهانسون Scarlett Johansson 

تاریخ تولد: 22 نوامبر 1984 در نیویورک، آمریکا 

مهمترین افتخارات:

نامزد گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی در یک فیلم کمدی یا موزیکال برای فیلم «گمشده در ترجمه» ، نامزد گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای بازی در یک فیلم درام برای فیلم های «دختری با گوشواره های مروارید»، «یک آهنگ عاشقانه برای بابی لانگ» و نامزد گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم «Match Point»             

نجوای اسب The Horse Whisperer 1998

بیوگرافی کوتاه: 

اسکارلت جوهانسون در 22 نوامبر سال 1984 در شهر نیویورک آمریکا دیده بر جهان گشود. پدرِ اسکارلت یک معمار اهل دانمارک بود که از وضعیت مالی چندان مطلوبی برخوردار نبود. اما اسکارلت کوچک در دوران کودکی توسط مادرش که شیفته هنر و سینما بود ترغیب به فراگیری متد بازیگری شد.

اسکارلت به همین دلیل خیلی زود به بازیگری علاقه مند شد و در دوران تحصیلات پایه ای اجرای نمایش را بطور تخصصی فراگرفت و دیگر زمان آن فرا رسیده بود که مادرش او را به پروژه های مختلف برده تا اسکارلت کمن سن و سال در آنجا تست بازیگری دهد. 

اولین نقش آفرینی اسکارلت جوهانسون در مقابل دوربین به سال 1994 و بازی در فیلم «شمال» باز می گردد و پس از آن، نقش آفرینی جوهانسون در فیلم «Manny & Lo» بود که توانست تحسین منتقدان را به همراه داشته باشد و از اسکارلت چهره ای نوظهور درعرصه بازیگری بسازد.

نجوای اسب The Horse Whisperer 1998

سپس وی به «نجوای اسب» به کارگردانی رابرت ردفورد پیوست و اینبار نیز توانست نام خود را به عنوان یکی از آینده دار ترین بازیگران هالیوود مطرح سازد و از اعتباری ارزشمند برخوردار گردد.

گمشده در ترجمه Lost in Translation 2003

گمشده در ترجمه Lost in Translation 2003

جوهانسون با اینکه اغلب در نقش دختران نوجوان ظاهر می شد اما در سال 2003 به واسطه حضور در فیلم «گمشده در ترجمه» به کارگردانی سوفیا کاپولا توانست اولین قدم برای حضور در آثار بزرگسالانه را محکم بردارد.

گمشده در ترجمه Lost in Translation 2003

او نامزد جوایز ارزشمندی از جمله گلدن گلاب و بفتا گردد و در سال های بعد نیز با حضور در فیلم های مهمی از جمله «دختری با گوشواره های مروارید» و «Match Point» بار دیگر نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب گردد و نام خود را به عنوان یک ستاره در هالیوود تثبیت کند.    

نکاتی که احتمالاً درباره اسکارلت جوهانسون نمی دانید: 

مادرش مدیر برنامه هایش است.

یک جراحی لوزه را پشت سر گذاشته. 

از سال 2004 عضوی AMPAS می باشد. 

مدتی هم با جرد لتو رابطه داشته است. 

یک برادر دوقلو به نام هانتر جوهانسون دارد. 

از متد بازیگری لی استراسبرگ پیروی می کند. 

یکی از طرفداران سرسخت وودی آلن می باشد. 

از طرفداران سرسخت تام ویتس به شمار می رود. 

خواهر بزرگترش به نام ونسا جوهانسون نیز بازیگر است. 

در حال حاضر از حمایت کنندگان باراک اوباما به شمار می رود. 

در سال 2004 از جان کری در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده بود. 

از اسم "اسکارجو " که رسانه ها به وی اطلاق کرده اند خوشش نمی آید.   

برای بازی در فیلم «جاذبه» در نظر گرفته شده بود اما نقش به ساندرا بولاک رسید. 

برای بازی در فیلم «ک مثل کین خواهی» در نظر گرفته شده بود اما نقش به ناتالی پورتمن رسید. 

قرار بود در فیلم «چهار شگفت انگیز» در نقش سوزان استورم بازی کند اما نقش به جسیکا آلبا رسید. 

برای بازی در فیلم «گمشده در ترجمه» مدتی را در هوکایدوی ژاپن به همراه دوست پسرش زندگی کرد. 

همسرِ رایان رینولدز بین سال های 2008 تا 2011 بوده است و دلیل جدایی اش از را«اختلاف» عنوان کرده. 

برای بازی در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» تست بازیگری داده بود اما به دلیل جذابیت زیاد، مورد تایید سازندگان قرار نگرفت! 

فردی که با جوهانسون رابطه داشت کسی نبود جز بنسیو دل تورو!  پدر و مادرش زمانی که وی 13 ساله بود از یکدیگر جدا شدند. 

مهمترین آثار اسکارلت جوهانسون:

The Avengers: Age of Ultron 2015

Lucy 2014

Captain America: The Winter Soldier 2014

The Avengers 2012

Iron Man 2 2010

He's Just Not That Into You 2009

The Other Boleyn Girl 2008

Vicky Cristina Barcelona 2008

Scoop 2006

The Prestige 2006

The Island 2005

Match Point 2005

A Love Song for Bobby Long 2004

A Good Woman 2004

Lost in Translation 2003

The Man Who Wasn't There 2001

The Horse Whisperer 1998



:: موضوعات مرتبط: بیوگرافی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پنج شنبه 30 مرداد 1393 ساعت 19:37 | بازدید : 412 | نوشته ‌شده به دست MILAD-2014 | ( نظرات )

بیوگرافی چانینگ تاتوم Channing Tatum

 

چانینگ تاتوم  Channing Tatum 

تاریخ تولد : 26 آپریل 1980 در آلاباما، آمریکا 

مهمترین افتخارات : -

چانینگ تاتوم  Channing Tatum - 1

بیوگرافی کوتاه:

چانینگ تاتوم در 26 آپریل 1980 در شهر کوچکی به نام کالمن واقع در ایالات آریزونا دیده بر جهان گشود. چنینگ در دوران کودکی بر طبق گفته های پدر و مادرش، بسیار پر انرژی بود و خانواده اش برای اینکه انرژی مضاعف چانینگ به دردسر نینجامد، نام او را در ورزش هایی مانند دو و میدانی، فوتبال و حتی راگبی ثبت نام کرده بودند.

چانینگ تاتوم  Channing Tatum - 2

در سال های دوران دبیرستان، تاتوم ورزش را بصورت جدی تر دنبال کرد و حتی موفق شد تا تیمی متشکل از هم مدرسه های ورزشکارش بسازد و بصورت حرفه ای در این رشته به فعالیت بپردازد.

اما وی پس از ورود به کالج، تحصیلاتش را نیمه کاره رها کرد و به انجام امور مختلفی از جمله کارگر ساختمانی و فروشندگی روی آورد و همچنین بصورت آماتور به مدلینگ نیز پرداخت.

چانینگ تاتوم  Channing Tatum - 3

مدل شدن تاتوم باعث شد تا کمپانی های بزرگی از جمله "آرمانی" از او برای همکاری دعوت بعمل بیاورند و همچنین برای تبلیغات تلویزیونی کمپانی های بزرگی نظیر "پپسی" نیز از تاتم به عنوان مدل تلویزیونی استفاده شد.

در همین حین بود که وی موفق شد در سریال محبوب «2004 CSI : Miami» ایفای نقش کند و به فاصله کوتاهی پس از آن، در فیلم «مربی کارتر» در نقش یک پسر دبیرستانی بسکتبالیست حضور پیدا کرد.

چانینگ تاتوم  Channing Tatum - 4

برفراز مشتری 2015 Jupiter Ascending

فیزیک بدنی و چهره جذاب تاتوم باعث شد تا او در سال 2006 موفق شود در فیلمی نوجوان پسند به نام «Step Up» ایفاگر نقش تیلر گیج باشد. نقشی که تاتم را به شهرت فراوانی رساند اما وی در ادامه تصمیم گرفت تا در آثار مهمتری ایفای نقش کند تا از وجه نوجوان پسندش که سال ها بود در آن قرار گرفته بود خارج شود.

به همین دلیل در سال های بعد در آثاری از جمله «جی آی جو» و «دشمن مردم» و «تعهد» ایفای نقش کرد و به خوبی توانست رضایت تماشاگران سینما را برآورده کند و نام خود را به عنوان یکی از بازیگران جوان با استعداد هالیوود مطرح نماید.     

چانینگ تاتوم  Channing Tatum - 5

نکاتی که احتمالاً درباره چانینگ تاتوم نمی دانید: 

دوست صمیمی شیا لبوف است.  

تباری انگلیسی، آلمانی ، ایرلندی و فرانسوی دارد.  

برادرخوانده بازیگر و خواننده کریستوفر اندرسون است. 

نخستین فرزندش با جینا دوان در سال 2013 متولد شد.

فیلم مورد علاقه دوران کودکی اش «The Goonies» بوده است. 

در دوران کودکی و در سه ماهه تابستان، مادربزرگش از او مراقبت می کرد. 

در 6 سالگی به همراه خانواده اش از آلاباما به میسیسیپی نقل مکان کردند. 

هنوز هم تابستان را به همراه پدر بزرگ و مادربزرگش در آلاباما سپری می کند.

در یک مقطع در مدرسه نظامی تحصیل کرده بود و در همانجا هم راگبی را فراگرفته بود.  

در 10 سپتامبر سال 2008 با همبازی اش در فیلم «Step Up» یعنی جینا دوان نامزد کرد.

وی در یکی از موزیک ویدیو های خواننده مشهور ریکی مارتین به نام "شی بنگز" حضور دارد. 

برای حضور در نقش "گمبیت" در فیلم «مردان ایکس: آخرین مقاوت» تست بازیگری داده بود اما نقش بطور کامل حذف شد! 

کمک هزینه کامل تحصیلی از بابت انجام ورزش راگبی بطور کامل به او تعلق گرفته بود اما بهرحال او کالج را نیمه کاره رها کرد.  

قبل از اینکه مدل شود، به کارهای مختلفی از جمله کارگری ساختمان، مشاور املاک، فروشندگی و نگهدارنده حیوانات خانگی روی آورده بود. 

چانینگ تاتوم  Channing Tatum - 6

مهمترین آثار چانینگ تاتوم:

X-Men: Apocalypse 2016 - در دست ساخت

Jupiter Ascending 2015- اتمام فیلمبرداری

Foxcatcher 2014 - آماده اکران

22Jump Street 2014

White House Down 2013

G.I. Joe: Retaliation 2013

Magic Mike 2012

21Jump Street 2012

Haywire 2011

Dear John 2010

G.I. Joe: The Rise of Cobra 2009

Fighting 2009

Step Up 2006



:: موضوعات مرتبط: بیوگرافی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب

تعداد صفحات : 38
صفحه قبل 1 ... 33 34 35 36 37 ... 38 صفحه بعد